درحال بارگذاری...

آینده کشاورزی در اختیار هوش مصنوعی

دسته بندی: هوش مصنوعی - کشاورزی هوشمند

به کارگیری هوش مصنوعی در کشاورزی چه مزایایی دارد؟


آینده کشاورزی در اختیار هوش مصنوعی

به کارگیری هوش مصنوعی در کشاورزی چه مزایایی دارد؟ پیش بینی آب و هوا به کمک هوش مصنوعی در کشاورزی چگونه است؟ تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی هوش مصنوعی به جستجوی اطلاعات برای یافتن بهترین و سریع ترین راه حل به کاربر کمک می کند. با استفاده از هوش مصنوعی در زمینه کشاورزی می‌ توان بیماری های محصول و یا آفات را با دقت 98% تشخیص داد و بررسی کرد. تنظیم نور برای رشد محصولات نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از هوش مصنوعی بشمار می رود. از دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی می توان به مواردی مانند: · نظارت بر سلامت محصولات زراعی و خاک · کاهش مصرف آفت کش‌ ها و سموم · ربات‌ های کشاورزی دارای هوش مصنوعی


آینده کشاورزی در اختیار هوش مصنوعی

پیش بینی می شود که جمعیت جهان تا سال 2050 میلادی به 10 میلیارد نفر برسد و این افزایش جمعیت باعث می شود که زمین‌ های کشاورزی به خانه و کارخانه تبدیل شوند. از طرف دیگر با افزایش جمعیت میزان غذای مورد نیاز برای جهان نیز 50 افزایش خواهد یافت و این در حالی است که حدود 37.7 درصد از سطح زمین برای کشاورزی صرف می شود.

جالب است بدانید در ایران با وجود مشکلاتی نظیر کمبود آب نمی‌توان بیش از 10 درصد از زمین ها را برای مصرف کشاورزی در نظر گرفت. تنها راه برای مقابله با این موضوع، استفاده از هوش مصنوعی است که می تواند تولید محصول را افزایش دهد.

 

به کارگیری هوش مصنوعی در کشاورزی چه مزایایی دارد؟

استفاده از هوش داده هایی نظیر دما، بارش، سرعت باد و تابش خورشید را در اختیار کشاورزان قرار می دهد و تحلیل این داده ها می تواند نتایج مهمی را در اختیار کارشناسان و کشاورزان قرار دهد. یکی از مواردی که ادغام هوش مصنوعی با کشاورزی را منحصر به فرد نشان می دهد این است که هوش مصنوعی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین کشاورزان شود.

 

پیش بینی آب و هوا به کمک هوش مصنوعی در کشاورزی

هوش مصنوعی در ترکیب با کشاورزی باعث می شود تا همیشه داده های کشاورزان به روز باشد. این اطلاعات به کشاورزان کمک می‌ کند تا بازدهی و سود بیشتری داشته باشند بدون این که ریسک و خطری سلامت محصولات را تهدید کند.

 

تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی

هوش مصنوعی به جستجوی اطلاعات برای یافتن بهترین و سریع ترین راه حل به کاربر کمک می کند. با استفاده از هوش مصنوعی در زمینه کشاورزی می‌ توان بیماری های محصول و یا آفات را با دقت 98% تشخیص داد و بررسی کرد. تنظیم نور برای رشد محصولات نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از هوش مصنوعی بشمار می رود.

از دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی می توان به مواردی مانند:

· نظارت بر سلامت محصولات زراعی و خاک

· کاهش مصرف آفت کش‌ ها و سموم

· ربات‌ های کشاورزی دارای هوش مصنوعی

اشاره کرد.


زیبا فرمانبردار، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۵


سم پاشی سیرنگ پلاس محلول پاشی پهپاد پهباد کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

انواع گل میمون

گونه های مختلف گل میمون

ادامه مطلب »

بررسی اثرات پهپادها بر کنترل آ...

کشاورزی یکی از عوامل اساسی رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورها است. آبیاری به عنوان عامل اصلی در کشاورزی دارای اهمیت بالایی است، زیرا گیاهان برای رشد و تکامل صحیح خود به مقدار مناسبی از آب نیاز دارند. با وجود اینکه آبیاری می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد گیاهان داشته باشد، اما ضرورت مدیری...

ادامه مطلب »

انواع انگور: انگور بیدانه قرمز

انگور انواع مختلفی دارد که هر کدام طعم و شکل و ظاهر متفاوتی را دارا میباشد. در این مقاله به بررسی کلی انگور قرمز بیدانه میپردازیم.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116